Generowanie leadów B2B w Twojej firmie
Jednym z podstawowych zadań marketingowych jest pozyskiwanie leadów. Jednak taktyka, którą musimy przyjąć, będzie się różniła w zależności od rodzaju klienta, z którym mamy do czynienia. Inaczej zachowamy się w przypadkach indywidualnych osób, a inaczej w przypadku firm czy B2B. Jak to wszystko wygląda w praktyce? – na te i inne pytania pruszające generowanie leadów odpowie Piotr Wolniewicz z hotLead.pl
Czym jest lead?
Lead to osoba lub firma, która jest bezpośrednio zainteresowana współpracą z naszym przedsiębiorstwem. Niezależnie czy będzie chodziło o kupno naszego produktu, czy dłuższą współpracę. W naszej bazie danych mamy informacje kontaktowe, które możemy użyć do prowadzenia z nimi dalszych interesów. Dotyczy to zarówno maili, telefonów, jak i formularzy internetowych.
Jak sprawić, żeby zainteresowany klient zostawił swoje dane kontaktowe?
Sposobów na generowanie leadów sprzedażowych jest bardzo dużo. Jednak nie wszystko są tak samo skuteczne. Oto kilka najpopularniejszych metod:
- landing page: to strona, na którą trafia klient, który kliknął link np. z reklamy. Musi być przygotowana w taki sposób, żeby zachęcić do wypełnienia formularza, w którym trzeba podać mail. Odpowiednio współgrające elementy mogą być bardzo skuteczne,
- social media marketing: tutaj duża część potencjalnych klientów szuka informacji na temat różnych produktów i usług. Warto wykorzystać to, tworząc konkursy, komentując posty, dzieląc się anegdotami i ciekawostkami. Dzięki temu marka staje się bardziej znana i przyjazna. Ludziom wtedy łatwiej jest zaufać,
- e-mail marketing: to jeden z najskuteczniejszych sposobów na generowanie leadów b2b. Pisanie tego typu wiadomości wymaga obecnie dużych umiejętności. Należy zachęcić do rozpoczęcia z nami współpracy, nie ujawniając początkowo wszystkich szczegółów. W tym przypadku trzeba pamiętać o RODO i legalnym pozyskiwaniu danych osobowych,
- ciekawa grafika: doskonałe rozwiązanie dla osób, które nie mają czasu na przetrawienie długiego artykułu. Dobrze przygotowane obrazy mogą skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.